Vill du ha snabba resultat så är kosten väldigt viktig för att lyckas. Beroende på i vilken form du befinner dig och vilka kostvanor som du har så kommer dina resultat av träning och motion att påverkas. Oavsett om du har en bra vikt eller ifall det är viktnedgång eller viktuppgång som är målet så kommer kosten att vara en grundfaktor för att lyckas med dina uppsatta mål.

Det finns många saker som det går att tänka på vad gäller kosten men det som verkar vara det mest viktiga enligt dagens forskning är kaloriintaget över tid och att det är bra näringsriktig mat vi får i oss. även då rekommendationerna från livsmedelsverket ligger kvar så verkar det som att det inte är så viktigt som vi tidigare trott att äta ofta. Olika undersökningar ser inte så stora skillnader i tex blodsockernivå utan att kroppen vänjer sig vid att äta även färre måltider. Periodisk fasta är idag ett populärt sätt att äta på med varianter som 5:2 (fasta 2 dgr/vecka), 16-8 (fastar 16 h/dygn) eller 20-4 (fastar 20 h/dygn). Det viktiga är att det fungerar för dig och att det leder till det du vill uppnå.

Det bästa och mest sunda sättet att gå ner i vikt är att med hjälp av träning och motion få en väl fungerande fettförbränning, det har visat sig att de som går ner på detta sätt har en mer bestående viktnedgång än de som kör någon slags diet. Till slut så handlar allt om hur mycket energi du stoppar i dig och hur mycket du förbränner, får du för mycket energi i dig så kommer du att gå upp i vikt och får du för lite i dig så kommer du att gå ner i vikt. Men om det blir för stora förändringar med att både ändra maten och börja att träna/motionera så rekommenderas det att fokusera på träningen då detta kommer att påverka dig på massa positiva sätt med bättre kondition, bättre hållning, minskad risk för hjärt och kärlsjukdomar, bättre rörlighet, starkare, blir av med stresshormon, blir mer positiv och glad osv osv...

Erbjudande camp Träning