Våra jobb idag blir mer och mer stillasittande och/eller innebär arbetsuppgifter med mycket monotona inslag vilket är en av orsakerna till att jag dagligen träffar på personer som har smärta eller ömhet i leder eller muskulatur. Det vanligaste är ömhet i nacke, axlar, ländrygg och ut i armar.

De flesta människor idag är väldigt medvetna om att de bör prioritera sig själva mer för att må bättre. Men mycket stress i vår vardag gör att vi prioriterar bort oss själva ibland och när lusten faller på och tiden finns då vet vi inte riktigt hur vi ska göra för att få bra resultat. Här kan både massage och personlig träning vara något som hjälper när symtomen redan är där men även vara ett förebyggande inslag för att undvika att hamna där.

Forskare världen över konstaterar att massage är välgörande för kroppen och att lugn och ro hormon frigörs men även att blodcirkulationen ökar och musklernas spänning minskar.

Fler positiva effekter med massage:
• gör spända muskler mjuka och elastiska
• ökar lymfcirkulationen
• stärker immunförsvaret
• har en avslappnande effekt på kroppen
• ger en djupare och lugnare andning
• ökar utsöndringen av vätska och restprodukter
• ger en ökad kroppskännedom
• motverkar ärrbildningar efter skador i muskelvävnad
• har god effekt på träningsvärk
• motverkar spänningar vid smärttillstånd
• motverkar stress
• har en lugnande effekt på nervsystemet
• ökar vår koncentrationsförmåga
• ökar kroppens allmänna välbefinnande

Priser & erbjudande »

Erbjudande camp Träning